onsdag 22 juni 2016

Ledafunktionen (Capus nya hem!)

När jag köpte Katom och Meteorite på lördagen så köpte jag också ledafunktionen, tillslut efter mycket undvikande (pga jag tyckte den var dyr). Jag måste säga att jag tycker den är värd det haha. Förutom det faktum att det är supermysigt att gå runt med din häst så går det att göra massor av kul med funktionen som att bli puttad ner för backar bland annat. Nu ska jag berätta historian om Capus nya hem: Jag hade tagit en snabb sväng på Meteorite runt NHC och tittade bland annat på hårstilar till honom (inget byte tho) och sen gjorde jag samma sak med Katom. På Katom bytte jag man och han blev så stilig så jag red till Marleys för att visa för Ost (Elsa Bravesmith). Det var där som jag köpte ledafunktionen. (Eller när jag tänker efter var det nog i NHC som jag köpte funktionen men testade inte förrän hos Marley). När jag leker runt med den så lyckas jag fastna mellan två tunnor och ett staket. Det går inte att ta sig in där egentligen så jag kan obviously inte komma ut. (Jag kan ta mig ut på en del olika sätt nu tho när jag har bemästrat konsten). Vi sa helt enkelt att jag flyttade in där. Ost lyckades komma in också och hon fick sova över i gästrummet (huset innehåller ett vardagsrum, en hall, ett kök, ett badrum, ett sovrum och ett gästrum okej) aka hon skulle logga ut. Senare när jag skulle levla med Rännan (Renee Bluebridge) så visade jag mitt hus men hon var inte intresserad av att komma in (rude much?). Dagen därpå bjöd jag över Anus (Anna Shorthurricane) på fika men hon lyckades inte komma in så vi begav oss av för att levla med ett gäng andra örnar istället (har levlat med ett gäng örnar mycket de senaste dagarna och det är så mysigt). Så ja för att summera så har jag nu ledafunktionen och jag har ett sprillans nytt hem.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar