torsdag 23 juni 2016

Grisar

För en vecka sen kom tre små grisar till nyrenoverade Valedale. Jag har inte så många husdjur. Jag har ett par sälar, en fläckig hund (som var det första husdjuret jag köpte och som jag tror jag döpte till Brunsås), en vit katt, en orange katt, två nallar (jag har säkert missat något, svårt att ha allt i huvudet) och nu... en gris!
Edit: Jag har visst en gammal orange katt också, och sälarna är fyra stycken, jag har kollat upp det nu haha, men allt det andra stämde!
 Låt mig beskriva min lycka när jag läste nyheterna förra veckan, det går inte att beskriva. Jag har älskat grisarna sen dagen jag såg dem i Skördebygden när det öppnades. Jag kommer ihåg att det första jag sa när jag såg dem var att jag hoppas att de kommer gå att ha i sadelväskan. Jag tänkte att de skulle kunna säljas i Jarlaheim eller något men i alla fall nu flera år senare så har de kommit! Det är ganska sjukt. Jag har bestämt för mig att jag faktiskt skrev här på bloggen om att jag ville kunna ha grisar i sadelväskan. Jag har inte lyckats hitta inlägget men jag hittade en gammal bild som jag misstänker tillhörde det inlägget. Jag köpte den arga grisen, var lite sugen på att köpa alla men måste hålla i mina sc lite så det fick räcka med den som mest fångade mitt öga. Med den här lille griseknorren i sadelväskan känns mitt liv nästan fulländat. Åh vad glad jag är över honom. Jag ska sluta skriva nu för annars kan det bli flera Talmuds med grisprat. Hoppas ni alla också uppskattar grisarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar