söndag 19 januari 2014

"Öppningsbara" områden

När jag fortsatte min jakt på en ingång till gdb, ställde jag mig på en klippa och hittade fyra ställen som jag vill veta mer om.
Den ena är den där lilla ön som ser helt förfallen ut. Vad har den med allt att göra? Sen ser det nästan ut som ett slott någonstans där på den södra delen av sb.



Sen kom jag och tänka på alla områden som SSO kan öppna.


Rosa - Grådaggsbergen. Vi vet att Lisa är där, så det känns som det kommer ganska snart, för att fortsätta själva storyn.
Rött - Forntornet. Jag förstår inte varför de inte öppnade det samtidigt som resten av GÅD, men det finns säkert en anledning.
Gult - Södra Skördebygden. Kan nog dröja ett tag. Det är ett riktigt stor område, där man kan prega in i princip hur mycket som helst!
Lila- Har inte tänkt på det förut, men där är en gräsplätt. Kan det ha något att göra med ufo:t kanske? Där finns i alla fall flera sånadär osynliga sköldar som hindrar en från att fortsätta.
Blått - Dinosauriedalen. Jag vet inte hur stort det kommer vara, men jag vet att det kommer någon gång. Precis nedanför observatoriet finns fler osynliga sköldar, så det kanske sträcker sig enda dit. Det skulle teoretiskt sett kunna vara hela området som inte är öppnat, de där bergen runt Silverglade.
Grönt - Där är en sjö... Om det inte är en del av Dinodalen kommer det nog komma något där med. Där är några sjöar under också, och allra längst söderut finns där en bit gräs.

Längst söderut på kartan finns också en bit land. Men det är inte helt, kan det vara så att kartan fortsätter? Om man kollar på Södra sb så finns det en hel del småöar mellan denna delen land och ssb, kanske kommer det en färja eller något som tar en mellan dessa småöar?

Druidcirkeln eller vad det heter är inte heller helt klar. Där finns en stängd grind, och om man trillar ner får man upp ett meddelande om att man är i ett låst område.

Orange - South New Jorvik County? Finns det ett North? Kan det vara så att kartan fortsätter norr om Dinodalen? Kommer man kunna ta sig till North?

Dessutom har jag hört flera npc:er prata om Jorvik city. Att de inte hunnit åka in dit och handla osv. Kanske kommer man kunna komma dit. Kanske kommer det vara som ett stort shoppingcenter med en massa butiker?

Vi vet inget om hur SSO tänker om dessa områden, men det är det som gör det så spännande och gör att man spänt längtar efter varje veckas uppdatering! :D

1 kommentar: